Cytat:

"Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera"

Monteskiusz

sobota, 24 sierpnia 2013

Siła trucizny- Maria V. Snyder

Autor: Maria V. Snyder
Tytuł: Siła trucizny
Seria: Twierdza magów #1
Stron: 384
Moja ocena: 9/10
Opis: Król Iksji ginie w krwawym przewrocie. Uprzywilejowana dotąd kasta magów jest skazana na zagładę, a za stosowanie magii grozi śmierć. Nieliczni, którzy przeżyli, muszą ukrywać swoją moc. Teraz krainą rządzi wojskowa dyktatura, na czele której stoi bezwzględny komendant… Mrok zimnego lochu przeraża Yelenę, która czeka na egzekucję. Nieważne, że zabiła w samoobronie. Prawo Iksji jest surowe – śmierć za śmierć… Niespodziewanie wyrok śmierci zostaje odroczony, tylko los zdecyduje, kiedy się wypełni. Yelena będzie w pałacu testować posiłki samego komendanta, by uchronić go przed otruciem. Szybko jednak odkrywa, że znalazła się w więzieniu bez krat… Zawieszona między życiem a śmiercią, desperacko walczy o przetrwanie w brutalnym świecie pełnym intryg i kłamstw. W dodatku ku swojemu przerażeniu dowiaduje się, że jest obdarzona potężną magiczną mocą. Jeśli nie nauczy się jej kontrolować i ukrywać, zginie. Tymczasem w Iksji znów wrze i szykuje się kolejna walka o władzę. Wynik tego starcia może odebrać Yelenie resztki nadziei…

Moja opinia: Książka leżała i leżała i jakoś przez bardzo długi czas nie sięgnęłam po nią. No ale na prawie każdą książkę przyjdzie czas i z czystej ciekawości i braku zajęcia postanowiłam w końcu zabrać się za "Siłę trucizny"

Yelena czeka na egzekucję po tym jak zamordowała syna swojego "dobroczyńcy"- Reyanda. Jednak niespodziewanie otrzymuje propozycję nie do odrzucenia. W zamian za swoje życie ma zostać testerką żywności komendanta. Tylko głupiec odrzucił by taką możliwość.

I tak Yelena zostaje testerką żywności. Lecz jednak zanim zacznie swoją pracę, musi się nauczyć wiele cennych rzeczy, a także udowodnić swoją lojalność. Uczyć ją tego będzie prawa ręka komendanta- Valek.

W zamku znajdzie przyjaciół jak i wrogów. Zaprzyjaźni się z żołnierzami- Janciem i Arim, którzy zechcą ją nauczyć samoobrony.

Wkrótce Yelena odkryje u siebie zdolności magiczne, które w kraju są karane śmiercią. Nie może o nich nikomu powiedzieć, jeśli chce żyć. Wiele osób czyha na jej życie, więc musi być ostrożna.

W książce jest wątek miłosny, ale prawie w ogóle go nie widać. Yelena nie myśli o tym przez całe strony, tylko to są takie krótkie przemyślenia. Ona sama do końca nie rozumie swoich uczuć. Właściwie ten wątem miłosny dopiero będzie pod koniec książki. Tak jak już wcześniej mówiłam prawie go nie widać. Muszę was pocieszyć, albo rozczarować- zależy od gustu- nie ma żadnego trójkąta, chociaż tak się w niektórych momentach zapowiadało.

Książkę jak najbardziej polecam dla ludzi, którzy preferują książki o tematyce magicznej.

Cytaty: 

„To, co dla jednego jest pożywieniem, jest trucizną dla drugiego. Słońce, które orłowi pozwala widzieć, oślepia sowę.”

3 komentarze:

  1. Już sama okładka mówi 'przeczytaj mnie!'. Musze ją mieć.!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo Ciekawy blog ;)
    Jeśli lubisz mojego bloga to proszę, udostępnij mojego bloga bym jego baner na swoim .
    Mam nadzieję, że to nie będzie problem, a dla mnie wielki sukces, ponieważ próbuję się wybić. Dopiero zaczynam swoją przygodę z blogiem.
    Baner znajdziesz w poście: "Coś dla Was"
    A Twój blog mogę polecić w zakładce "współpraca" Jeśli tylko masz na to ochotę ;)
    http://just-art-mrs-smile.blogspot.com/

    Pozdrawiam. Mrs.Smile

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobra pozycja :D Miło mi się czytało, chociaż czułam lekki niedosyt.

    OdpowiedzUsuń