Cytat:

"Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera"

Monteskiusz

poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Księżyc w nowiu- Stephenie Meyer

Autor: Stephenie Meyer
Tytuł: Księżyc w nowiu
Seria: Zmierzch #2
Stron: 488
Moja ocena: 9/10
Opis:  Edward Cullen to wciąż dla Belli najważniejsza osoba pod słońcem. Są parą i jest im razem cudownie. Gdyby tylko chłopak nie był wampirem! Niestety, ten fakt wszystko komplikuje, także z pozoru niewinną zażyłość dziewczyny z przyjacielem z dzieciństwa Jacobem. Wiosną Edward musiał bronić ukochanej przed swoim krwiożerczym pobratymcem, jesienią zakochani uświadamiają sobie, że był to dopiero początek ich kłopotów...

Moja opinia: A oto druga część jednej z moich ulubionych serii.

Bella obchodzi swoje osiemnaste urodziny. Edward chciał zrobić niespodziankę Belli, on i jego rodzina zorganizowali dla niej przyjęcie. Jednak nie wszystko poszło zgodnie z planem. Bella skaleczyła się, a Jasper- brat Edwarda wyczuł krew i rzucił się na nią. Na szczęście została tylko trochę poturbowana. Parę dni później Edward oznajmia, że nie chce już być z Bellą i wyjeżdża i nigdy już nie wróci. Dziewczyna była załamana. W tej chwili przeżyła swój pierwszy zawód miłosny. Przez wiele miesięcy była zamknięta w sobie. To co robiło jej ciało nie docierało do mózgu. Zachowywała się jak bezmyślna maszyna. Robiła na przekór Edwardowi i postanowiła, że zacznie robić niebezpieczne rzeczy. Lekkie ukojenie znalazła przy swoim najlepszym przyjacielu Jacobie. Jednak on nie zdoła wypełnić jej pustki po stracie Edwarda...

Ta część nieco mniej mi się podobała, dlatego że bardzo mało było w niej Edwarda. Tylko na początku i na końcu. Jednak czytało mi się równie dobrze jak pierwszą część.

Bardzo mi się spodobał nowy Jacob. Stał się taki... macho. Obciął się, nabrał mięśni i stał się tajemniczy. Przeszedł zaskakującą metamorfozę. Kto by pomyślał, że taki dzieciak z pierwszej części stanie się mężczyzną. 

Cytaty:

„Miłość jest ślepa. Im mocniej się kogoś kocha, tym bardziej irracjonalnie się postępuje.”
„Trafiłam do nieba - w samym środku piekła.”
 „Czas przemija nawet wtedy, kiedy wydaje się to niemożliwe. Nawet wtedy, kiedy rytmiczne drganie wskazówki sekundowej zegara wywołuje pulsujący ból. Czas przemija nierówno - raz rwie przed siebie, to znów niemiłosiernie się dłuży - ale mimo wszystko przemija. Nawet mnie to dotyczy” 

11 komentarzy:

  1. Zdecydowanie nie dla mnie, meczylam sie z pierwsza czescia. Podziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeny, kiedy ja to czytałam.. stare czasy :D Mnie się właśnie podobała, bo Edwarda było mało xD

    OdpowiedzUsuń
  3. A mnie średnio podobała, bo była takim zapychaczem...
    Ogólnie lubię całą serię, darzę sentymentem i zaczytywałam się w niej. Ale po przeczytaniu całości najbardziej wolę część 1 i 4.

    OdpowiedzUsuń
  4. Po przeczytaniu tej notki,mam chęć iść do biblioteki ale jestem zagranicą i nie będę tego czytała po niemiecku ;(( Ale na szczęście je tu jakaś polska biblioteka ;)) super blog będę zaglądać częściej,życzę powodzenia w dalszym pisaniu bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie czytałam, ale oglądałam film chociaż wiem, że to bardzo duża różnica :)ładny wygląd bloga ;)
    pozdrawiam
    http://zycie--trudne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Aww, czytałam i oglądałam, bardzo głębokie opisy tam są i wgl ogółem ciekawa książka. (:
    huug-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Również czytałam :) Mi bardzo się podobała, jak każda książka z tej serii :3

    Zapraszam :)
    ajuuuu1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam, bo mam teraz inna książkę na głowie. :)
    Ale kto wie, może i do tej zajrzę. :D
    POZDRAWIAM i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam ! sagę zmierzch każdą część przeczytałam chyba po 4 razy i na pewno jeszcze do nich wrócę ;]
    obserwuje :)

    http://monika-agness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli chodzi o książki są naprawdę świetne, nie rozumiem tylko dlaczego ktoś tak zepsuł tą historię tak idiotycznym filmem i irytującymi aktorami. Co do książki super :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta książka najmniej podobała mi się z całej serii bo nie ma Edwarda i Bella przezywa depresję jednak nie można powiedzieć że ta książka jest wspaniała bo pokazuje ból i rozpacz po stracie ukochanej osoby ;/

    Obserwuję ;] . http://liday21.blogspot.com/2013/08/news-in-august.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń