Cytat:

"Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera"

Monteskiusz

poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Larista- Melissa Darwood

Autor: Melissa Darwood
Tytuł: Larista
Stron: 384
Moja ocena: 7/10
Opis: Larysa wiedzie spokojne życie w małej miejscowości. Dziewczyna ma tylko jedno marzenie – odnaleźć prawdziwą miłość.

W dniu swoich osiemnastych urodzin wypowiada życzenie i wkrótce, nieoczekiwanie, napotyka na swojej drodze zabójczo przystojnego, choć niepokojąco tajemniczego Nieznajomego. Mroczne okoliczności spotkania oraz niezwykłe zuchwalstwo mężczyzny budzą w niej sprzeczne uczucia.

Gdy kilka dni później w jej życiu pojawia się atrakcyjny Daniel, kuszący zniewalającym zapachem cedrowego drzewa, życie Larysy gwałtownie ulega zmianie. Okazuje się, że mimowolny poryw serca w stronę Nieznajomego i toksyczna znajomość z Danielem zagrażają jej życiu.

Dziewczyna próbuje dociec kim są obaj młodzi mężczyźni. Odpowiedź jednak nie jest wcale prosta. Okazuje się, że obu łączy wspólna przeszłość – niegdyś naznaczeni, toczą do dziś bezkrwawą, choć dramatyczną walkę. Walkę, o której nikt z nas nie ma pojęcia.

Kiedy Larysa poznaje tajemnice Guardianów i Tentatorów, jej życie nabiera tempa. Finał powieści przynosi bardzo zaskakujące rozwiązanie...

Dokąd doprowadzi Larysę znajomość z Danielem? Czy może zaufać Gabrielowi? Czy prawdziwa miłość naprawdę przezwycięża wszelkie przeciwności?

Moja opinia: Ku mojemu zdziwieniu Melissa Darwood to polska pisarka, która napisała paranormal romance. Jak dla mnie to dosyć niezwykłe ze względu na niechęci polskich pisarzy do tego gatunku literackiego.

Główną bohaterką książki jest Larysa- imię bardzo mylące ze względu na tytuł książki. Dziewczyna od zawsze marzy o miłości od pierwszego wejrzenia. W dniu swoich osiemnastych urodzin poznaje jakże przystojnego i tajemniczego Gabriela, który przy jej osobie zachowuje się dziwacznie. Bierze ją za kokoś innego i nie zapala się do znajomości z nią...

Wkrótce Larysa poznaje także równie tajemniczego Daniela, o odurzającym zapachu, który zachowuje się w stosunku do niej wręcz nachalnie.

Poznajemy także najlepszą przyjaciółkę Larysy - Zuzę, która także ma kłopot miłosny, o imieniu Patryk. Nie są parą, ale jednak ciągnie ich do siebie, lecz Patryk od jakiegoś czasu dziwnie się zachowuje.

Autorka ku zdziwieniu wszystkich czytelników nie użyła tutaj żadnych istot ciemności tj. wampiry, wilkołaki, anioły, duchy,itp. Melissa stworzyła zupełnie nowe i niezwykłe istoty.
Nie będę o nich opowiadać, żeby nie zepsuć wam miłego czytania. Chciałabym, żebyście mieli niespodziankę z obrotu spraw jakie będą się działy.

Jestem wdzięczna pani Darwood za napisanie książki z tego właśnie gatunku i mam nadzieję, że inni polscy pisarze wezmą przykład z tej oto niezwykłej pisarki, a także życzę pani Melissie wytrwałości w dalszym tworzeniu.

Cytaty:
„- Twoje żebro... - szepnęłam zaniepokojona. - Do diabła z nim. - Wsparł się na łokciu i po chwili znalazł się nade mną. Jego nagi, owinięty bandażem tors napierał na moją pierś. - Mam teraz problem z inną częścią ciała. - Uśmiechnął się uwodzicielsko i pocałował mnie namiętnie.”
 „Ludzie nie mają bladego pojęcia o naszym istnieniu. Spróbuj nas wygooglować, a napotkasz albo brytyjski dziennik, albo program antywirusowy.”
 „L'amora a prima vista.” 

2 komentarze:

  1. Czytałam już gdzieś o tym, że jest to polska pisarka, dzięki temu jeszcze bardziej zainteresowałam się tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zbyt schematyczna i stereotypowa jak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń