Cytat:

"Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera"

Monteskiusz

niedziela, 4 sierpnia 2013

Niezgodna- Roth Veronica

Autor: Roth Veronica
Tytuł: Niezgodna
Seria: Niezgodna
Stron: 352
Moja ocena: 8/10
Opis: W dystopijnym Chicago w świecie Beatrice Prior społeczność jest podzielona na pięć odłamów, każda kształcąca konkretną cechę – Prawość (szczerość), Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwagę), Serdeczność (spokój, pokojowe nastawienie) i Erudycja (inteligencję). W wyznaczony dzień każdego roku wszyscy szesnastolatkowie muszą wybrać odłam Chicago, któremu poświęcą się na resztę swojego życia. Beatrice wybiera między pozostaniem z rodziną, a byciem sobą – nie może mieć tych dwóch rzeczy naraz. Więc dokonuje wyboru, który zadziwia wszystkich, nawet ją samą.

Podczas bardzo burzliwego wprowadzenia, Beatrice przemianowuje się na Tris i walczy o to, aby dowiedzieć się, kto naprawdę jest jej przyjacielem – i rozpoczyna romans z czasem fascynującym, a czasem doprowadzającym do białej gorączki chłopakiem, który dopasowuje się do ścieżki życiowej, którą obrała. Tris kryje także pewien sekret, taki, który ukrywa przed wszystkimi, gdyż została ostrzeżona, że jego ujawnienie może oznaczać śmierć. Odkrywa rosnący w siłę konflikt, który może zagrażać odkryciem stworzonej przez nią samą idealnej społeczności, w której żyje. Tris dowiaduje się również, że jej tajemnica może pomóc tym, których kocha… lub zniszczyć ją samą.
Moja opinia: To właśnie zdanie: "Po Igrzyskach śmierci nadchodzi Niezgodna" przekonało mnie do przeczytania książki. Mimo, że książka była na prawdę ciekawa i zdobyła moje serce nie dorównuje jednak Igrzyskom śmierci. Jednak muszę powiedzieć, że świat przedstawiony przez panią Veronice był intrygujący.
Tris po wybraniu odłamka, do którego nie należała od dnia swoich urodzin musi się nauczyć wytrzymałości. W końcu musi jakoś przejść test przejściowy do Nieustraszoności.
Bardzo dobrze można poznać główną bohaterkę. Tris pomimo, że jest odważna ma w sobie także cechę erudyty i altruizmu. Przez to Tris staje się Niezgodną. I to jest dla niej niebezpieczne. Nawet nie zdaje sobie sprawy jak bardzo.
Kiedy się czyta tą książkę i jest się już na prawdę zmęczonym, albo głodnym w myślach słyszymy tylko mały i podstępny głosik: "Jeszcze trochę". I przez to nie można się od książki oderwać.
Cytaty:
„Nie poddam się, niech ten ktoś, kto patrzy na mnie przez kamerę, widzi, że jestem odważna. Ale czasem to nie podjęcie walki świadczy o odwadze, ale stawienie czoła nieuchronnej śmierci.” 
 „Ci, którzy chcą władzy i ją osiągają, żyją w ciągłym strachu, że ją stracą.”
 „Ludzki rozum może usprawiedliwić każde zło; dlatego jest takie ważne, że nie polegamy na nim.” 
 „Czasem płacz albo śmiech to jedyna, co pozostało, a teraz śmiech wydaje się lepszy.” 
 „Odważny nigdy się nie poddaje.”

6 komentarzy:

  1. Fajna się wydaje ta książka, może przeczytam....
    + zajebiste cytaty *-*

    http://never8forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje, że mnie odwiedziłaś :)

    W tym poście rzuciły mi się cytaty, które są niesamowite piękne. Aż sie wzruszyłam szczerze mówiąc. Książki nie czytałam, ale przeczytawszy opis wydaje się być wspaniała ;)
    O autorce kiedyś coś słyszałam ;d
    Fajny blog ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię tę serię :) Ciekawa jestem bardzo ekranizacji!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy blog ^^

    http://livethemometn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie cierpię tego nawiązania do Igrzysk, bo to pierwsze co przychodzi mi na myśl jak widzę tę nieszczęsną okładkę. Ale samej książki jestem ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam. Świetna książka!

    OdpowiedzUsuń