Cytat:

"Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera"

Monteskiusz

piątek, 16 sierpnia 2013

Pamiętniki Wampirów. Księga 2: Mrok. Powrót o zmierzchu. Uwięzieni- L. J. Smith

Autor: L. J. Smith
Tytuł:Pamiętniki Wampirów. Księga 2: Mrok. Powrót o zmierzchu.
Seria: Pamiętniki wampirów #2
Stron: 560
Moja ocena: 8/10
Opis: Dwa wampiry. Dwaj nienawidzący się bracia. I piękna dziewczyna, której obaj pragną... Po tym, co razem przeżyli, nic już nie będzie takie samo...

Elena: po powrocie z zaświatów próbuje odnaleźć ukochanego, by już nigdy go nie opuścić.

Stefano: wszyscy myślą, że porzucił Elenę dla jej dobra, ale on został uwięziony przez Damona.

Damon: sprzymierzył się z potężną istotą, nie wie jednak, że w rzeczywistości powoli staje się jej sługą. By ocalić Stefano i wyrwać Demona spod władzy zła, Elena musi przywołać swe dawne moce. I zaufać sile miłości…
Damon:
sprzymierzył się z potężną istotą, nie wie jednak, że w rzeczywistości powoli staje się jej sługą.

By ocalić Stefano i wyrwać Damona spod władzy zła, Elena musi przywołać swe dawne moce. I zaufać sile miłości...
 

Moja opinia: Po śmierci Eleny wszyscy, którzy czytali pierwszą część, na pewno byli w szoku, no bo główna bohaterka, jak to? Umarła? Ale na szczęście Elena wróci z powrotem na Ziemię, tylko trochę odmieniona, z nadprzyrodzonymi zdolnościami i aurom o jakiej ktoś inny mógł sobie tylko marzyć.

W tej części pojawią się nowe postacie, ale nie koniecznie dobre. Wręcz przeciwnie. W Fell's Church zjawią się rodzeństwo kitsune- lisy. Nigdy wcześniej w żadnych książkach o nich nie słyszałam. No więc kitsune mogą opanować wszelkiego rodzaju roślinność- wcale nie w przyjaznych celach. Żądzą także okropnymi istotami- malakami, które są pasożytami nawet w organiźmie wampira. 

Damona opanuje jeden taki malak i zmusi do czegoś czego w życiu by się nie posunął. Od tamtej pory Elena i jej przyjaciele będą zmuszeni walczyć nie tylko o życie Stefano, ale także o Damona.

Ta część była niezwykle ciekawa. Poznaliśmy całkiem nowe stworzenia, uczucia między bohaterami strasznie się zacieśniają. Okazuje się, że nawet najbliższej przyjaciółce nie można ufać. Każdy może być nieobliczalny. Przyjaciele będą musieli wybrać między dobrem a złem.

Pani Smith jak zwykle zaskoczyła nas swoją wyobraźnią i błyskotliwością, chociaż czasami szła na łatwiznę. Przy jakiejś skomplikowanej sprawie, na które rozwiązanie wydaje się nie możliwe nagle staje się łatwe poprzesz czyjąś wizje. I to właśnie było denerwujące.

Cytaty:
„-Myślałem, że podlegasz już siłom grawitacji! -Ja też! Co mam zrobić? -Spróbuj pomyśleć o poważnych, trudnych sprawach. -A jeżeli to nie pomoże? -Kupimy ci kotwicę!”
 „Dlaczego Damon musiał być taki trudny? Rozmowa z nim przypominała spacer po polu minowym.”




4 komentarze:

  1. Chryste, blog o książkach! Znalazłam się w niebie :3
    Haha! Kocham czytać! Gdyby ktoś wprowadził mnie do księgarni i powiedział "bierz co chcesz i ile chcesz, ja płacę", zaciągnęłabym przed ołtarz XD
    Jednakże nienawidzę wszelkich i wszelakich książek, filmów ani niczego typu "Tłajlajt" a te książka się niestety do tego zalicza. Cóż: nie mój gust, ale tu trochę posiedzę i poczytam :3
    http://bokazdyzaslugujenadrugaszanse.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. O ile serial uwielbiam, tak jakoś książki do gustu mi nie przypadły.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam serial o tym samym tytue, być moze nadszedł czas na książki?
    Obserwuje, jak masz chęć i ci sie u mnie podoba, zrób to samo :)

    OdpowiedzUsuń