Cytat:

"Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera"

Monteskiusz

wtorek, 30 lipca 2013

Zmierzch- Stephenie Meyer

Autor: Stephenie Meyer
Tytuł: Zmierzch
Seria: Saga Zmierzch
Stron: 416
Moja ocena: 10/10
Opis: Siedemnastoletnia Isabella Swan przeprowadza się do ponurego miasteczka w deszczowym stanie Washington i poznaje tajemniczego, przystojnego Edwarda Cullena. Chłopak ma nadludzkie zdolności - nie można mu się oprzeć, ale i nie można go rozgryźć. Dziewczyna usiłuje poznać jego mroczne sekrety, nie zdaje sobie jednak sprawy, że naraża tym siebie i swoich najbliższych na niebezpieczeństwo. Okazuje się, bowiem, że zakochała się w wampirze... 
Moja opinia: Każdy w swoim życiu chociaż raz spotkał sie z historią Belli i Edwarda. Według mnie po prostu nie ma takiej osoby, która chociażby nie słyszała o tej fenomenalnej książce.

Bella przeprowadza sie do miasteczka, w którym ciągle pada deszcz. Jej matka Esme, wyszła za mąż za Bill'a, który jest footbollistą i musi wiecznie zmieniać miejsce zamieszkania.

Bella jest troche zagubioną dziewczyną. Nigdy sie nie wyhyla i odzywa sie tylko wtedy, gdy ktoś sie do niej zwróci. Mimo swojej nieśmiałości w nowej szkole spotyka wielu adoratorów, a także przyjaciółek. Dziewczyna nie rozumie jedynie, dlaczego tajemniczy Edward, z którym siedzi w ławce na biologii, stara sie być jak najdalej od niej. Bella stara sie tego dowiedzieć.

Isabella poznaje też troche młodszego od niej chłopaka z rezerwatu, syna przyjaciela jej ojca, Jacoba.
Szybko stają sie przyjaciółmi Dziewczyna usłyszała pewną starą legende na temat rodziny Edwarda i plemienia Jacoba. Ukazuje ona, że te dwie rodziny strasznie sie nienawidzą. Chłopak traktuje te opowieści jak zwykłe bajeczki, lecz Bella wyszukała w nich drugie dno. 

Gdy Edward ratuje jej życie, Bella jeszcze bardziej chce sie dowiedzieć, co on odkrywa. W końcu połączy ich uczucie, które nawet tajemnica nie powstrzyma.

Ludzie dzielą sie na dwa typy: tych, którzy kochają "Zmierzch" i tych, którzy go nie cierpią. Nie wiem jak można nie lubić tej romantycznej powieści. Dużo razy mogłabym ją czytać i pewnie nigdy by mi sie nie znudziła.
Pani Meyer pokazuje nam niezwykłość zwykłych rzeczy, jeśli wolno mi tak to ująć.

Cytaty:
„Jeśli możesz żyć wiecznie, to musisz wiedzieć po co żyjesz.”
 „Śmierć jest łatwa, prosta, życie jest trudniejsze.”
 „Prawda jest taka, że ludzie mają pewną wspaniałą cechę. Zmieniają się.”
 „- A to dopiero - mruknął Edward - Lew zakochał się w jagnięciu. (...) - Biedne, głupie jagnię - westchnęłam. - Chory na umyśle lew masochista.”
 „Nigdy nie zastanawiałam się jak umre, ale umrzeć za kogoś kogo się kocha wydaje sie dobrą śmiercią”

 

12 komentarzy:

  1. Hmm, próbowałam polubić zmierzch, ale nie umiem czytałam 1 część, no i po prostu myślę, że to nie mój gust.


    pola-dreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem fanką Zmierzchu, ale za to twojego bloga na pewno. Kocham czytać książki na pewno nie mniej od ciebie. Jak się zaczytam to koniec. Mam pytanko umieszczacz tu ksiązki typu Harry Potter? Nie iem czy warto mi w twoich spisach szukać właśnie któreś części z tej sagi.
    Fajnie piszesz i plus za to, że dodałaś te cytaty bo mało osób to robi, a ja to tak strasznie uwielbiam.

    Skomentowałam z przyjemnością i obserwuję. Mam nadzieję, że zrobisz to samo.
    http://harryiginnypotterowie.blogspot.com/2013/07/rozdzia-ipo-bitwie.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam dosć dawno, wtedy polubiłam, ale nie byłam zachwycona, nie jestem wielką przeciwniczką serii, ale również nie widzę w niej niczego fascynującego. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze zrobiłam, że przeczytałam książki zanim jeszcze była mowa o filmie- bo książki są dobre i przyjemnie się je czyta :) czasami do nich wracam, mimo, że już za stara na to jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam już za sobą całą sagę Zmierzch i muszę powiedzieć, że bardzo ją lubię. Mnie się akurat wampiry nigdy nie znudzą :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam to pożyczyłam książkę od mojej koleżanki i myślałam że będę bardziej zachwycona a okazało się beznadziejne ale to jest tylko kwestia gustów ;)

    zapraszam kindziolinka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam tak samo jak poprzedniczka. Całą sagę przeczytałam jednym tchem :) Fajny blog ! Zapraszam do mnie - http://mylifeyulla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam to już dawno, całą sagę, na początku bardzo mi się podobała a pierwszą część czytałam około 8 razy xD Ale teraz wydaje mi się...trochę głupia (może za dużo razy czytałam :D)

    http://complywithyourdreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielibam Sage zmierzch :)) Gdy nie mam co robić lubie znowu sobie poczytać.
    http://sar3nkaa.blogspot.com/ zapraszam do siebie :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest już ocena w ocenialni ;)
    oceny-ocenialnia.blogspot.com

    http://sweetdreams121.blogspot.com/ zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam ostatnią część , była super , książka jak i film ... A co do bloga , jest świetny tylko mogłabyś pisać o bardziej popularnych książkach , ale i tak jest spoko :D

    OdpowiedzUsuń