Cytat:

"Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera"

Monteskiusz

poniedziałek, 2 września 2013

Przywrócona- Amanda Hocking

Autor: Amanda Hocking
Tytuł: Przywrócona
Seria: Trylle #3- ost.
Stron: 304
Moja ocena: 8/10
Opis:
Wendy, następczyni tronu królestwa, musi poślubić księcia Vittra. To jedyny sposób, żeby ocalić Trylle przed ich śmiertelnym wrogiem i zapobiec krwawej wojnie z niepokonanym przeciwnikiem. Lecz myśl o tym, że przyjdzie jej opuścić miejsce, które stało się jej domem, jest nie do zniesienia…

Pożegnała się już ze swoją pierwszą miłością, czy teraz przyjdzie jej poświęcić drugą? Czy będzie musiała wyrzec się uczucia do Lokiego, tak jak wcześniej wyrzekła się miłości do Finna? Czy czeka ją najtrudniejszy wybór: z którym z nich zostanie na zawsze…

Jeśli tylko ich magiczny świat ma przed sobą jakieś „na zawsze”. Przyszłość Trylli leży w rękach Wendy – pod warunkiem że odważy się o nią walczyć…
 
Moja opinia: 
Wendy nie długo kończy osiemnaście lat. Po swoich urodzinach ma obowiązek poślubić Tove. Niestety nie czuje do niego nic więcej jak braterskie uczucie. On też czuje podobnie. Główna bohaterka musiała się wyrzec dla dobra królestwa pierwszą miłość- Finna. Czy zdoła także odrzucić Lokiego?

Wendy ma też inne problemy. Jej matka- Elora czuje się coraz gorzej. A kiedy umrze, Wendy będzie musiała przejąć po niej rządy. Wkrótce Elora namalowała obraz na którym widać Wendy w koronie... zmarłą, razem ze swoimi poddanymi. Główna bohaterka chce do tego nie dopuścić.

Ta część podobała mi się najbardziej ze wszystkich. Tutaj wszystko się roztrzygnie. Dojdzie do ostatecznej walki między Vittrą a Tryllami. Książkę czytało się przyjemnie, ale jak pozostałym częścią jednak czegoś brakowało. Czego? Nie mam pojęcia. Ale jednak czuje niedosyt.

Polecam!

Cytaty:

„Nie rób wszystkiego, co mówi ci serce, ale go słuchaj. Czasami ma rację.” 
„- Loki? - Odgarnęłam mu włosy z twarzy. Uniósł powieki. - Wendy. - Uśmiechnął się słabo. - Gdybym wiedział, że omdlenie to cena za znalezienie się w twoich ramionach, zrobiłbym to już dawno.” 
„- Wiesz, królewno, zamiast ścielić to łóżko, moglibyśmy zamknąć drzwi i wypróbować materac. - Komicznie poruszył brwiami. - Co ty na to? Przewróciłam tylko oczami i włączyłam odkurzacz, żeby zagłuszyć jego słowa. - Rozumiem, że to znaczy: może później! - przekrzykiwał szum silnika.”
 ,,- Nie chcę jednej nocy. Chcę wszystkie noce. Chcę całą ciebie, na zawszę”
 „- Nie, Finn, ja... - Z trudem przełknęłam ślinę i odetchnęłam głęboko. - Nie mogę już cię kochać.” 

7 komentarzy:

  1. Już nie mogę się doczekać aż skończę tą trylogię :)

    ewherever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś przeczytam tą serie, choć początkowo musze przyznac, ze byłam dość sceptycznie nastawiona.

    OdpowiedzUsuń
  3. Strasznie podoba mi się to krzesło na okładce <3 Kiedyś z pewnością przeczytam :)
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam pierwszą część tej książki na półce, w końcu się za niązabiorę kiedyś xD

    OdpowiedzUsuń
  5. Pewnie kiedyś..przeczytam :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam. Ale.. dobrze, nic nie mówię. W porządku. O gustach się nie rozmawia - mawiali Rzymianie.
    Pozdrawiam serdecznie.
    http://art-forever-in-my-mind.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam ochotę na całą trylogię. Widać, że wszystkie części trzymają poziom :)

    OdpowiedzUsuń