Cytat:

"Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera"

Monteskiusz

sobota, 26 kwietnia 2014

Piękne Istoty- Kami Garcia, Margaret Stohl

Autor: Kami Garcia, Margaret Stohl
Tytuł: Piękne Istoty
Seria: Kroniki Obdarzonych #1
Stron: 536
Kategoria: fantastyka, romans
Moja ocena: 9/10
Opis:
Ethan, bohater powieści, mieszka w Gatlin – małym, nudnym miasteczku w Południowej Karolinie. Jest nastolatkiem, który gra w kosza i umawia się z dziewczynami. Uwielbia czytać i marzy o podróżach po całym świecie. Zwyczajna historia? Zapewne tak, gdyby nie fakt, że Etan ma swoją tajemnicę. Od miesięcy śni mu się ten sam sen. Widzi w nim tę samą dziewczynę, której nigdy nie spotkał.
Pewnego dnia do jego klasy dołącza nowa uczennica. Okazuje się ona… dziewczyną ze snu. Lena zamieszkuje u swojego wuja Macona. Nie pasuje jednak do mieszkańców Gatlin. Inaczej wygląda, mówi, porusza się. Jest bardziej mroczna. Ma też swoją tajemnicę. Nad jej rodziną od pokoleń ciąży straszliwa klątwa, przez którą Lena nie może żyć jak zwyczajna nastolatka.
Ethan zakochuje się w dziewczynie, a ona odwzajemnia uczucie. Zdradza chłopakowi swoją tajemnicę. Aby uratować Lenę i ich miłość, Ethan próbuje znaleźć sposób na uniknięcie tragicznego losu.
Moja opinia:

Myśle, ze dość szczegółowo zostało wyjaśnione w opisie o co w tym wszystkim chodzi, wiec nie bede przynudzała.

 Powiem szczerze, że kiedy zaczełam czytać tą książke, już dawno temu, nie skończyłam jej. Może nawet nie doszłam do połowy. Nie wiem co mnie odrzucało. Być moze to, że książka jest pisana z perspektywy Ethana, a ja nie jestem przyzwyczajona do tego rodzaju narratorów.

Korzystając z okazji, że moja koleżanka miała w posiadaniu tą oto książe, postanowiłam, że jeszcze raz podejme wyzwanie i zaczne ją czytać. Tym razem nie tylko dotrwałam do końca, ale także w ogóle mi nie przeszkadzała narracja. Pochłonełam książke bardzo szybko, a każda kolejna strona była równie interesująca jak poprzednia.

Postać Leny przedstawiono niemal w bajkowy sposób niczym Królewne Śnieżke, która ma czarne włosy, jasną cere i jest zniewalająco piekna. Jednak ta, zamiast być przez wszystkich kochana, jest wrecz znienawidzona. Ethan i wójek Macon wydają sie jedynym oparciem dla samotnej dziewczyny o niesamowitych zdolnościach.

POLECAM!

Cytaty:
"Samotność to obejmowanie kogoś, kogo kochasz. Gdy wiesz, że nigdy więcej nie obejmiesz go znowu"
 "Fakt, że się czegoś bardzo pragnie, nie oznacza, że można to osiągnąć."
 "To, co słuszne, i to, co łatwe to dwie różne rzeczy."

4 komentarze:

  1. Osobiście nie czytałam tej książki, ale opis bardzo mnie zachęcił, Być może przed moim wyjazdem do Londynu kupię tę książkę i zacznę czytać. Ogólnie lubię tego typu książki, więc szybko będzie mi się czytać :P Bardzo podoba mi się wygląd twojego bloga. Obserwuję i wpadam częściej. Powodzenia w blogowaniu!

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba się skusze . W poniedziełek idę do biblioteki i pytam o nią . Zachęciłaś mnie tym postem
    http://photomelife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiele razy czytałam o niej opinie, ale dopiero Twoja opinia mnie do niej przekonała ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsze słyszę o książce, ale jestem bardzo zainteresowana. Już okładka przyciąga, choć często już się przejechałam korzystając z tego kryterium ;) Zapamiętuję sobie tytuł.

    OdpowiedzUsuń